Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

8 iulie 2008

Ce ti-e si cu BACu` asta...


A trecut... si nu pentru mine pentru ca eu abia o sa incep. Multi prieteni au dat bacul si eu am adunat impresii. O prima impresie? Mult, dar mult stres, multe emotii.

O singura fata mi-a zis ca e sperietura mai mare si am primit un sfat..."SA NU ASCULT GURA LUMII". Acum privind obiectiv ce am vazut, am observat ochi ingreunati de lacrimi, dar si ochi care priveau plini de speranta spre cer. Dupa examen, toata lumea se destindea. Era doar o forfota generala din care se intelegea numai "Asta am facut","Asta nu".

Si cine a zis ca elevul nu e inventiv? Anul acesta am auzit de handsfree care se monteaza pe timpan, de asta au auzit si profesorii care i-au cautat cu lupa pe cativa. Am mai auzit de carti cu rezolvari care au fost apoi aruncate in bazinul de la toaleta (mi-e mila de femeia de serviciu de a gasit in cos), am auzit de fituici bagate la... lenjeria intima, pentru ca cativa elevi au fost perchezitionati general. Ba chiar, la penultima proba, cea cu specialitatea, elevii aflasera prin telefon si subiectele si rezolvarile, dar nu primisera inca subiectele xerografiate de la profesori, acestea venind abia la ora 11.

Acum trecem la rubrica "Bataie de joc de catre comisii, minister....etc". Cap de lista reprezinta intarzierea cu care s-au dat subiectele. Extragerea a avut loc la ora 9, iar subiectele s-au dat pe la ora 11 la unele licee. Mai punem la socoteala faptul ca elevii au fost chemati de la ora 7:30? Un alt exemplu de bataie de joc a fost examenul oral, evident nu la toate comisiile, pentru ca mai sunt profesori care respecta elevul si incercarea lui de a lua o nota mare(multumesc lui Dumnezeu). La romana oral multi elevi nu au fost ascultati cand vorbeau. De ce? Pentru ca doamnele respectabile din comisie aveau lucruri mai inportante de dezbatut. Daca elevul intreba"Ma ascultati?" atunci doamnele aveau delicatetea sa ii asculte 2 secunde si reveneau la activitatea lor de baza(ca de! sa nu-si piarda ideea). La sfarsit elevului ii se puneau cateva intrebari si nu stiu cum... cam toti au fost evaluati cu nota 5. Tot la aceeasi comisie cu doamne respectabile au fost ascultati cate doi elevi in paralel. Nu se intelegea nimic, iar elevilor le era greu sa isi pastreze firul ideilor. Unde se reflecta asta? Tot in nota.

O remarca personala... De ce elevii inainte sa intre in examen stiu ca comisia X este mai buna si Y mai rea? Nu ar trebui sa fie cam aceeasi unitate de evaluare la toti profesorii? Inteleg ca asta depinde si de stilul cadrului didactic, dar in asa masura?

Tot la aceasta rubrica a batailor de joc intra si proba de sport de la liceul Ghe. Asachi. Terenul pe care au dat elevii viteza pe 50 m a fost cimentuit ici-colo abia marti. Adica au acoperit cele mai mari gauri. Cum era si normal, locurile unde era cimentuit erau extrem de alunecoase, iar denivelarile erau la tot pasul. Mai punem la socoteala ca terenul era ... strada de intrare in liceu? Si avea o inclinatie si laterala, si era si in deal?! Peste 15 elevi au fost accidentati, mai bine zis... s-au raschetat de asfalt. O fata s-a lovit cu capul de ciment si si-a pierdut constiinta pentru cateva momente. Acesti elevi au continuat sa dea probele. Ba chiar la proba de fotbal sau handbal au intampinat alta problema. Terenul avea o crapatura la mijloc si era in panta, iar mingea, cum era normal, era foarte greu de controlat.

Cam asta si cu Bacu`. Ma bucur ca nu peste tot situatia nu a stat asa si ma bucur ca sunt profesori care sunt adevarati pedagogi. Astept parerile voastre.

Niciun comentariu: