Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

20 martie 2009

NOI si EI

M-am intalnit foarte des in ultimele saptamani cu termenul "rasism" si am fost pusa de multe ori in fata unor situatii care implicau atitudinea reticenta a romanilor, astia de suntem atat de curati, atat de buni in tot, atat de corecti, atat de nemanelisti, fata de rromi...
Sau sa nu zic RROMI? Sa zic tigani, conform propunerii facute de Junalul National, conform careia ar trebui sa folosim termenul de "tigan", pentru ca altfel se creeaza confuzie si NOI(minunatii de noi!) si EI (un grup rasial... negru, urat mirositor, manelist, cleptoman plus... o mie alte valente negative). Poate ca Romania in cativa ani se va scrie cu doi de "r", dupa spusele lui Madalin Voicu, insa... orgoliul si egoismul nostru si atitudinea noastra nu isi are originea numai in imaginea patata pe care ne-au facut-o o parte din rromi in strainatate, dar (sa nu uitam!) si o parte din romani. Sa recunoastem sa ne repugna tot ce tine de EI. Ca daca se apropie de noi un rrom, deja fugim sau ne speriem, desi e posibil ca el sa fi vrut sa intrebe cat e ceasul...
DA! Si stiu ce gandesc acum multi... Sa intrebe cat e ceasul, pentru a-l fura... (rautaciosi suntem...), dar nici macar de asta nu putem fi siguri, pentru ca nu le oferim sansa sa arate si partile bune, pentru ca suntem democrati, europeni, cu principii puternice si nu facem rasism(ca doar nu suntem prosti sa recunoastem!).
Si vin si eu ca o caseta veche sa folosesc un cuvant care s-a uzat de acum... TOLERANTA! Teoretic suntem foarte toleranti, dar practic? Sau, mai bine zis, de ce am fi toleranti, ar intreba unii... Cica de la prea multa toleranta s-a ajuns aici. Permiteti-mi sa ma indoiesc de asta. Nu stiu cand am fost noi toleranti si cand am dat dovada de acceptare sociala sau e un adevarat progres ca acum nu mai gazam persoanele de alte etnii... sau sa-i facem sapun...
DA! Imi aduc aminte de un coleg care a spus ca nu vrem un sapun negru, urat mirositor... Atat de mult sa dorim sa ne demonstram superioritatea prin atitudinea noastra, si mai putin prin fapte? Orice padure are uscaciunile ei, iar noi avem multi romani care comit infractiuni, iar ei au tiganii lor care, atunci cand fac ceva, se mediatizeaza in exces.
Sa se inteleaga... romanii sunt romani... iar rromii inglobeaza toate aspectele negative posibile si imposibile. Orgoliu prostesc si orb!
Prin analogie, imi aduc aminte de cainii strazii, care flamanzi fiind, ataca oameni, apoi oamenii ii eutanasiaza pentru ca i-au atacat. Nu e vina noastra ca i-am lasat sa moara de foame, nu e vina noastra ca, de fiecare data cand trecem pe langa ei, le dam un picior in loc de o privire calda?
De fapt... mai multa grija avem de caini decat de unii oameni.

Niciun comentariu: