Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

25 august 2009

Lectia zilei - 25 august

Pescarul şi stelele de mare

La apusul soarelui, un domn se plimba pe o plajă. Puţin cate puţin

incepu să distingă profilul unei persoane, indepărtate. Ajuns mai

aproape văzu că omul, un pescar al locului, se apleca in continuare

pentru a aduna ceva, ce apoi arunca in apă.

Neobosit lansa in mare ceea ce aduna, cu braţele pline. Apropiindu-se

mai mult, domnul inţelese că pescarul aduna stele de mare pe care

valurile le-au depozitat pe plajă; una cate una, apoi le arunca in apă.

Puţin ncurcat se apropie şi-l ntrebă pe pescar:

„Prietene, pot să ştiu ce faci?”

Pescarul ii răspunse:

„Reaşez aceste stele in ocean. Din cauza retragerii mării s-au impotmolit

pe plajă. Dacă nu le arunc in apă, in puţin timp aceste sărace creaturi

vor muri."

„Inţeleg! – replică domnul – Dar stele impotmolite pe plajă sunt

milioane. Nu poţi pretinde sa le salvezi pe toate! Şi, probabil, acelaşi

fenomen se produce pe sute de plaje de-a lungul coastei. Nu-ţi dai

seama că munca ta este practic inutilă? Nu vei schimba nimic”.

Pescarul se aplecă, luă o altă stea, o aruncă in mare şi zise:

„Se va schimba totul, pentru această creatură mică.”

Un gest de iubire autentică nu este niciodată inutil. Mai ales dacă devine

preţios pentru cineva sau, cel puţin, va face să se nască ulterioare gesturi

de iubire.

___________

de don Ezio Del Favero

2 comentarii:

Anonim spunea...

...Prima data te-am citit la sfarsitul lui august al anului trecut...pana atunci cea mai frumoasa lectie mi s-a parut cea cu ,,fluturele albastru"...imi place inca sa o recitesc...imi place si cea de azi...insa stii care e cea mai aproape de sufletul meu?cea din 15 septembrie 2008...
Si inca ceva-ceva ce uitasem si eu-atunci credeam ca imi vei descoperi destul de repede identitatea si te rugam ca atunci cand o vei face sa-mi respecti anonimatul...se vede ca...nu a fost sa fie asa...pentru mine cel mai important este ca citindu-te e ca si cum as citi gandurile-nespuse in cuvinte-ale sufletului meu...
Ma mai semnez?

Axel spunea...

Te poti semna in continuare ca Bau Bau :) O voi reciti pe cea din 15 septembrie de curiozitate.