Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

27 august 2009

Metamorfoza




Uneori cursul vietii te duce in situatii din care ai vrea sa evadezi intr-o clipire. Nu mereu iei hotararile corecte. Nu mereu esti corect fata de propriile asteptari si principii. Uneori esti nejustificat de hotarat intr-un aspect, incat impiedici sa se intample un lucru bun, alteori lipsa de hotarare te doare, pentru ca ai permis altora sa abuzeze de naivitatea ta. Este bine sa inveti sa spui "NU", insa sa inveti si cand sa-l folosesti. Este bine sa fii serios, insa sa stii cand.


Toata aceasta palavrageala, pentru ca evit sa vorbesc la persoana I. De multe ori am fost ranita, fara sa inteleg daca meritam asta sau daca durerea mea a bucurat pe cineva. Am incercat sa gasesc motive, sa incriminez sau sa justific persoane sau intentiile lor. Am obosit repede sa fac asta, pentru ca ma epuiza de energie. Nu ma mai puteam focaliza pe nimic, totul parea o alergatura dupa nimic.


Cand mi-am gasit puterea in iubire, am incetat orice joc al mintii si mi-am asumat complet orice vina. Am gandit ca naivitatea mea sau prostia mea m-a adus in toate acele situatii. Atunci am gasit puterea sa ii iert pe ceilalti. Inca nu am reusit sa ma iert pe mine si nici nu stiu cand voi face asta. Insa, am invatat sa merg mai departe, cu ochii spre orizont.


Mi-am gasit alte repere. M-am metamorfozat in ceva mai puternic, mai hotarat, mai dedicat propriilor principii.


Si nu numai eu sunt responsabila de faptul ca acum privesc altfel lucrurile...

3 comentarii:

Anonim spunea...

...Eu de multe ori prefer sa folosesc cuvintele altora decat pe ale mele...chiar si pentru a spune lucruri banale,dar si pentru a da glas ...sufletului meu...poate pentru ca am senzatia ca s-au spus atat de multe si in atatea forme incat chiar si gandurile mele ar parea banale...dara-mi-te cuvintele...asa am sa-ti fac si acum:am sa-ti ,,raspund"cumva ...cu niste randuri pe care le-am primit pe net si care mi s-au parut...putin altfel...

"Cand lucrurile par sa o ia razna si nu-ti mai ajung 24 de ore pe zi,
sa te gandesti la borcanul de maioneza si cele doua de cani de
cafea....

Un profesor de folosofie statea in fata clasei, avand pe catedra
cateva lucruri. Cand ora a inceput, fara sa spuna un cuvant, a luat un borcan de maioneza gol, pe care l-a umplut cu mingi de golf. I-a intrebat pe studenti daca borcanul este plin si acestia au convenit ca era.

Profesorul a luat atunci o cutie cu pietricele, pe care le-a turnat in borcan. Pietricelele au umplut golurile dintre mingile de golf. I-a intrebat din nou pe studenti, daca borcanul este plin, iar acestia au fost de acord ca era.

Profesorul a luat dupa aceea o cutie cu nisip pe care l-a turnat in borcan. Firesc nisipul a umplut tot borcanul. I-a intrebat din nou pe studenti cum statea treaba, iar acestia au raspuns in cor „pliiiiin"!

Profesorul a scos de sub catedra doua cesti cu cafea, pe care le-a
turnat in borcan umplandu-l de acesta data definitiv. Studentii au
ris.

„Acum" a spus profesorul, dupa ce hohotele s-au domolit as dori sa
intelegeti ca acest borcan reprezinta viata voastra.

Mingile de golf reprezinta lucrurile importante pentru voi, familia,copiii, sanatatea, prietenii si pasiunile voastre, si ca daca totul ar fi pierdut, in afara de acestea, viata voastra ar fi tot plin...

„Pietricelele sunt celelalte lucruri care conteaza pentru voi,
serviciul, casa, masina, iar nisipul este restul lucrurilor
marunte"..."Daca veti incepe cu nisipul, a continuat el, nu veti mai avea unde sa puneti mingile de golf si pietricelele"

„La fel si in viata, daca iti irosesti timpul si energia pentru
lucrurile mici, nu vei avea timp niciodata timp pentru lucrurile
importante pentru tine".

„Acorda atentie lucrurilor importante pentru fericirea ta. Joaca-te cu copiii, fa-ti controale medicale periodice, iesi cu sotia in oras la cina, joaca golf, vei avea suficient timp alta data sa faci curat sau sa repari cine stie ce dispozitiv. Ai in primul rind grija de mingile de golf, ele conteaza cu adevarat. Stabileste-ti prioritatile, restul
e doar nisip"

Unul dintre studenti a ridicat mina, interesindu-se ce reprezentau
cele doua cani de cafea. Profesorul a zimbit: „ Ma bucur ca intrebi asta, ele vor sa arate ca, oricit de plina ar fi viata ta, e loc intotdeauna pentru doua cani de cafea cu un prieten"...

Stiai randurile acestea?

Bau Bau

Axel spunea...

Da, cunosteam povestioara, dar mereu e o placere sa o recitesc. Poate ca ar trebui sa ai incredere mai multa in ce gandesti si in ce creezi. :)

Anonim spunea...

poate?....poate....
si ,,la multi ani "pentru cei doi ...iarta-ma dar azi...a fost o zi groaznica pentru mine...o zi in care s-a mai rupt o bucatica din inima mea...